Řešená témata
-
1. ročník
Téma: Mazání jednorázově používaných součástí ve vesmírných aplikacích Autor práce: Ing. Adam Prokop Školitel: prof. Ing. Ivan Křupka, Ph.D. Téma: Analýza mechanismů mazání nehladkých těles pomocí strojového učení Autor práce: Ing. Čeněk Šváb Školitel: prof. Ing. Ivan Křupka, Ph.D. Téma: Vývoj mísícího systému pro 3D tisk aditivovaných cemento-kompozitních směsí Autor práce: Ing. Daniel Vícha Školitel: doc. Ing. Daniel Koutný, Ph.D. Téma: Tribologie polymerních materiálů pro výrobu podešví Autor práce: Ing. Michal Žůrek Školitel: prof. Ing. Martin Vrbka, Ph.D. Téma: Tuhé materiály pro modifikaci tření v kolejové dopravě Autor práce: Ing. Tomáš Jordán Školitel: prof. Ing. Martin Hartl, Ph.D. Téma: Výzkum a vývoj 3D tištěných implantátů pro lokální náhrady kloubní chrupavky Autor práce: Ing. Lukáš Snopek Školitel: prof. Ing. Martin Vrbka, Ph.D. -
2. ročník
Téma: Návrh semiaktivního systému odpružení pro horská kola Autor práce: Ing. Matúš Salva Školitel: doc. Ing. Ivan Mazůrek, CSc. -
3. ročník
Téma: Výzkum a vývoj hydrostatického uložení na bázi adaptivních regulačních smyček Autor práce: Ing. Jan Foltýn Školitel: doc. Ing. Petr Svoboda, Ph.D. Téma: Výzkum a vývoj multi-materiálového 3D tisku technologií SLM Autor práce: Ing. Filip Grygar Školitel: doc. Ing. Daniel Koutný, Ph.D. Téma: Vývoj technologie a aplikací pro aditivní výrobu prostorových prutových struktur z termoplastů Autor práce: Ing. Petr Křivohlavý Školitel: doc. Ing. Daniel Koutný, Ph.D. Téma: Tribologie bioimplantátů vyrobených technologií Selective Laser Melting (SLM) Autor práce: Ing. Lukáš Odehnal Školitel: doc. Ing. Martin Vrbka, Ph.D. Téma: Mechanismy superlubricity v kontaktech s kapalinových filmem Autor práce: Ing. et Bc. Tomáš Poláček Školitel: prof. Ing. Ivan Křupka, Ph.D. Téma: Polymerní ozubení ve vesmírných aplikacích Autor práce: Ing. Josef Pouzar Školitel: prof. Ing. Ivan Křupka, Ph.D. Téma: Snižování hlukových projevů v kolejové dopravě Autor práce: Ing. Šimon Skurka Školitel: prof. Ing. Martin Hartl, Ph.D. Téma: Vývoj nových systémů pro řízení tření v rozhraní kolo-kolejnice Autor práce: Ing. Šimon Szabari Školitel: prof. Ing. Martin Hartl, Ph.D. Téma: Výzkum a vývoj magnetoreologického těsnění Autor práce: Ing. Jiří Žáček Školitel: doc. Ing. Ivan Mazůrek, CSc. -
4. ročník
Téma: Tření a mazání fascií Autor práce: Ing. Alexandra Streďanská Školitel: doc. Ing. Martin Vrbka, Ph.D. Téma: Aditivní výroba strukturovaných komponent ze slitin hořčíku Autor práce: Ing. Jakub Slavíček Školitel: doc. Ing. Daniel Koutný, Ph.D. Téma: Vývoj ložisek s autocirkulací plastického maziva Autor práce: Ing. Michal Okál Školitel: prof. Ing. Ivan Křupka, Ph.D. Téma: Výzkum a vývoj aditivně vyráběných mikro-prutových struktur Autor práce: Ing. Jan Jaroš Školitel: doc. Ing. Daniel Koutný, Ph.D. Téma: Výzkum a vývoj magnetoreologického těsnění Autor práce: Ing. Karel Šebesta Školitel: doc. Ing. Ivan Mazůrek, CSc. Téma: 3D skenování za vysokých teplot Autor práce: Ing. Jakub Franke Školitel: doc. Ing. Daniel Koutný, Ph.D. -
5. ročník
Téma: Výzkum a vývoj prostředků pro pokročilou aktivní diagnostiku toroidních ložisek Autor práce: Eng. Housam Mohammad Školitel: doc. Ing. Pavel Mazal, CSc. Téma: Vznik kvílivého zvuku v kontaktu kola a kolejnice s modifikovanými třecími vlastnostmi Autor práce: Ing. Václav Navrátil Školitel: doc. Ing. Milan Klapka, Ph.D. Téma: Řízení adheze v kolejové dopravě aplikací modifikátorů tření Autor práce: Ing. Martin Valena Školitel: prof. Ing. Martin Hartl, Ph.D. -
6. ročník
Téma: Vývoj semi-aktivně tlumeného železničního podvozku pro vysokorychlostní vlaky Autor práce: Ing. Filip Jeniš Školitel: doc. Ing. Ivan Mazůrek, CSc. Vibrace a rázy při provozu kolejového vozidla musí být cíleně snižovány, aby nesnižovaly komfort cestujících, a nepřispívaly ke zvýšenému opotřebení podvozku či kolejového svršku. Nejdůležitější částí podvozku jsou proto tlumiče pérování. Poslední vývojovou generaci představují počítačem řízené hydraulické tlumiče využívající působení magnetického pole na kapalinu obsahující železné mikročástice. Cílem je návrh koncepce řídicí jednotky magnetoreologických tlumičů pro vysokorychlostní (>200 km/h) kolejovou dopravu. Jedná teoretickou práci, jejímž smyslem je na základě modelu vybraného vozidla navrhnout a implementovat vhodný algoritmus řízení.
-
7. ročník
Téma: Topologická optimalizace aditivne vyráběných dílů Autor práce: Ing. Ondřej Vaverka Školitel: doc. Ing. Daniel Koutný, Ph.D. Cílem je vývoj optimalizačního nástroje, který bude zohledňovat technologické limity aditivní výroby kovových materiálů. Jedná se o teoreticko-experimentální práci založenou na výpočtovém modelování a ověření pomocí testování mechanických vlastností.