Magisterské studium Konstrukčního inženýrství nabízí spojení dobrého základu tradičních inženýrských disciplín s projektovou výukou. Studenti během studia získávají klíčové znalosti, které tvoří základ pro rozvíjení dovedností a schopností pro řešení inženýrských problémů. Hlavními oblastmi znalostí jsou inženýrské analýzy a počítačové navrhování, reverzní inženýrství a 3D tisk, technická diagnostika a tribologie. Studijní plán je sestaven tak, aby pokryl všechny fáze návrhového procesu od prvotního konceptu, přes vývoj, výrobu, optimalizaci, až po testování prototypu. Důraz je kladen na kreativitu, kritické myšlení a počítačovou podporu v návrhovém procesu.
Studijní plán
Studijní plán je jednoduchý, přehledný a logicky strukturovaný. Tvoří jej:
- Teoretické předměty poskytující znalosti v oblasti inženýrských analýz a počítačového navrhování, reverzního inženýrství, 3D tisku, technické diagnostiky a tribologie.
- Projektové předměty dávající praktické zkušenosti s řešením technických problémů.
- Předměty zaměřené na management a inovace a rozvoj soft skills.
První tři semestry mají stejné schéma – tři teoretické předměty, jeden projektový a jeden zaměřený na management a inovace a rozvoj soft skills. Poslední čtvrtý semestr je zaměřen na řešení diplomové práce a student si volí pouze jediný předmět dle vlastního uvážení.
Rozvrh
Třináct týdnů semestru je rozdělenou do dvou částí:
- První až osmý týden probíhá bloková výuka předmětů. Každý den je vyučován jeden předmět. Dopolední přednášku následuje odpolední cvičení. Výjimkou jsou tzv. projektové čtvrtky, kdy je část dne věnovaná projektové výuce (zadání projektu, úvodní konzultace).
- Devátý až třináctý týden semestru je vyhrazen pro projektovou výuku a jeden průběžný teoretický předmět.
Pátky jsou v průběhu celého studia volné.
Projektová výuka
Projektová výuka dává studentům praktické zkušenosti s řešením technických problémů. Projekty jsou řešeny v týmech, čímž se rozvíjí schopnost spolupráce a komunikace. Student postupně absolvuje Analytický projekt (1. semestr), Konstrukční projekt (2. semestr) a Vědecký a výzkumný projekt (3. semestr). Projekty mají vzrůstající náročnost a komplexitu řešení.
Schéma řešení projektu v průběhu semestru je následující. Po zadání následuje čas pro studium literatury a konzultace. V tomto období probíhá bloková výuka, která propojuje znalosti, které studenti využijí pro řešení svého projektu. Od devátého týdne se již věnují výhradně řešení projektu, který ve třináctém týdnu odevzdají. Studenti pracují v týmech a cílem je dovést projekt k realizaci prototypu. Každý projekt má svého mentora, který na projekt dohlíží a pomáhá studentům s jeho realizací.
Zázemí
Každý ročník má svoji učebnu, ve které má student po celou dobu studia k dispozici vlastní PC. Pro odpočinek je možné využít relaxační místnost vybavenou kuchyňkou, kde si studenti mohou uvařit kávu, či ohřát jídlo. Pro realizaci prototypů v projektové výuce poskytuje potřebné vybavení studentská dílna a laboratoř 3D tisku. Krom toho jsou studentům k dispozici vědecké přístroje a strojní vybavení ústavu.
Zaškolovák
Před začátkem prvního semestru pořádáme pro nové studenty tzv. zaškolovák. Jedná se o třídenní akci mimo Brno, na které se studenti seznámí, získají potřebné informace o studiu a užijí si společné teambuildingové aktivity.
Neváhej a zažij to na vlastní kůži
Podrobnější informace naleznete v odkazech níže.